Werkwijze

Hier staat een globaal overzicht van onze werkwijze. Zo kunt u zien in welke stappen de samenwerking tussen u (de opdrachtgever) en wij (de ontwikkelaars) verloopt bij de totstandkoming van banners en online advertenties.

Stappenplan voor het conceptueel ontwerpen en ontwikkelen van web banners en online advertenties (Ads) in 9* en/of 12 stappen.

Werkwijze: Stap voor stap…

* Voor enkel de ontwikkeling van banneradvertenties a.d.h.v. aangeleverde bestanden van externe grafische vormgevers zijn er maar 9 stappen en vervallen de ontwerpfase stappen 6, 7 en 8.

Stap 1 tot stap 12

Stap 1 – Contact leggen

De eerste stap is natuurlijk contact leggen voor kennismaking en oriëntatie. Dat kan via telefoon 06-15066974, ons contactformulier of via het banner advertentie offerte aanvraagformulier. Wij staan u graag te woord voor uitleg en toelichting.

Stap 2 – Overleg wensen en doelen

Tijdens dit eerste contact geeft u uw wensen en doelen aan m.b.t. de banners en online advertenties die u wilt laten ontwikkelen. Denk aan het advertentietype de advertentieformaten en het advertentieplatform.

Verder overleggen we wat er allemaal nodig is voor het ontwerp en de ontwikkeling van de banners en online advertenties.

Stap 3 – Prijsindicatie en checklist

Na het overleg van uw en doelen en wensen m.b.t. de banners / online advertenties ontvangt u een prijsindicatie en een kleine checklist voor de verzameling van content en de daarbij horende specificaties.

Stap 4 – Verzameling content en specificaties

U gaat a.d.h.v. ons overleg en een checklist aan de slag met het verzamelen van alle content en informatie die nodig zijn voor het ontwerp en de ontwikkeling van de banners en online advertenties zodat wij na aanlevering van de content en betreffende specificaties de ontwerpfase kunnen starten.

Stap 5 – Kostenoverzicht en akkoord

Voordat wij de ontwerpfase in gaan ontvangt u per e-mail een kostenoverzicht voor ontwerp en/of ontwikkeling van de banners en online advertenties. Indien u op het kostenoverzicht een akkoord geeft dan start de ontwerpfase.

Stap 6 – Ontwerpfase

In de ontwerpfase gaan wij aan de slag en maken wij a.d.h.v. van uw content, input en onze ideeën een stilstaande grafische afbeelding van diverse advertentieformaten (staand, liggend, vierkant) om deze aan u te presenteren.

Eventueel als er al genoeg duidelijk is van uw wensen dan ontwikkelen we al direct een geanimeerde versie van de banneradvertentie.

Stap 7 – Presentatie voorbeeld

Wij presenteren een voorbeeld van diverse advertentieformaten in verschillende beeldverhoudingen. Meestal zijn dat staande, liggende en vierkante ontwerpen van de web banners en/of online advertenties.

Stap 8 – Feedback en finetunen

Na de presentatie van de banner voorbeelden kunt u feedback geven en kunnen wij na overleg de ontwerpen verder finetunen. Als u een akkoord gaan we direct aan de slag met de ontwikkelingsfase.

Stap 9 – Ontwikkelingsfase

Tijdens de ontwikkelingsfase worden de statische grafische voorbeelden van de web banners en/of online advertenties doorontwikkeld naar het gewenste advertentietype. Denk hierbij bijvoorbeeld aan geanimeerde en interactieve dynamische html5-advertenties, amp-html-advertenties, GIF banners of web animaties voor e-commerce en websites.

Stap 10 – Presentatie resultaat

Wij presenteren het resultaat de ontwikkeling van de banners en online advertenties. Nu kunt u alle banners en/of online advertenties bekijken in de geanimeerde of interactieve versie waarmee u wilt gaan adverteren.

Stap 11 – Feedback en finetunen

Na de presentatie van de banners en/of online advertenties kunt u feedback geven en kunnen wij na overleg de resultaten verder finetunen (een correctieronde doorvoeren).

Bij een akkoord van de presentatie van de web banners en/of online advertenties beginnen we direct met de opleveringsfase.

Stap 12 – Oplevering

Tijdens de oplevering worden alle banners en/of online advertenties in zip-bestanden gezet zodat u deze kunt downloaden.

Daarnaast ontvangt u een overzicht met naamgeving, formaat van advertentie en/of banners het bestandstype en de bestandsgrootte zodat u en eventueel derden zoals o.a. media- en/of marketingbureaus snel en gemakkelijk kunnen zien wat voor een banners en/of online advertenties het betreft.

Populaire banner- en advertentieformaten voor desktop, tablet en mobiele weergave.
Populaire banner- en advertentieformaten voor desktop, tablet en mobiele weergave.

De kosten van banners en advertenties (Ads) hangen af van het advertentietype en de hoeveelheid advertentieformaten u afneemt en de complexiteit van de banneradvertenties. Onze banner prijzen variëren globaal tussen de €30,- en €200,- (exclusief BTW) per stuk.

  • Image banner prijzen variëren globaal tussen de €30,- en €50,-
  • Amp-html-advertentie banner prijzen variëren globaal tussen de €40,- en €85,-
  • Html5-advertentie banner prijzen variëren globaal tussen de €40,- en €145,-
  • Video banner prijzen variëren globaal tussen de €160,- en €200,-

* De aangeleverde videobestanden moeten compatibel zijn qua type en formaat voor weergave in html5-advertenties. Video editing en/of de kosten om video's te converteren is op basis van nacalculatie.

Vraag een banner advertentie offerte, prijsindicatie aan.

Prijslijst banner advertenties

Image banners Prijzen
Jpg image banner prijs Van €30,- tot €50,- per stuk.
Png image banner prijs Van €30,- tot €50,- per stuk.
Gif image banner prijs Van €30,- tot €50,- per stuk.
Dynamische banner advertenties Prijzen
Amp-html-advertentie banner prijs Van €40,- tot €85,- per stuk.
Html5-advertentie banner prijs Van €40,- tot €145,- per stuk.
Video banners Prijzen
Video banners (HTML5) Van €160,- tot €200,- per stuk.
De getoonde banner prijzen in deze website zijn altijd stukprijzen exclusief 21% BTW.

Waarom geen standaard banner prijs?

Een onderdeel van onze bedrijfsfilosofie is dat één product dat zo variabel is qua complexiteit niet verkocht kan worden met één standaard prijs. Mede daarom kunnen wij ook hele scherpe tarieven voor banners en advertenties aanbieden.

Voorbeeld:

Advertentietype x Advertentieformaten x Complexiteit = Banner advertentie prijs.

Snel weten wat onze scherpe prijzen zijn? Aan de hand van uw wensen kunnen wij een prijsindicatie geven.

Neem contact met banner-advertenties.nl op of vul het offerte aanvraagformulier in.

Over het algemeen kunnen wij zeer snel banners en online advertenties ontwikkelen. De oplever snelheid zit hem deels in de wensen, de aantallen banner advertenties en de complexiteit van de banner advertenties. De snelheid van schakelen tussen u, de opdrachtgever en wij banner-advertenties.nl tijdens de ontwerpfase en/of de ontwikkelingsfase speelt ook een grote rol.

Als wij uw wensen weten, alle content en betreffende specificaties hebben ontvangen en u akkoord gaat met het kostenoverzicht dan kunnen wij direct aan de slag!

Voorbeelden oplevertijd

  • Als het 1 of 2 banneradvertenties betreft kunnen wij deze meestal gerust binnen 48 uur na akkoord opdracht opleveren
  • Een bannerset van 4 tot 8 html5-advertentie banners en/of amp-html-advertenties kunnen wij binnen 3 à 4 werkdagen opleveren
  • Een bannerset van 6 statische image banners (beeldadvertenties) kunnen wij binnen 2 à 3 werkdagen opleveren
  • Spoedopdracht? Binnen 6 tot 24 uur opleveren? Bel dan direct +31(0)615066974, wij houden wel van een uitdaging!

Banner ontwerp is het grafische gedeelte waar de vormgeving en het concept van de (advertentie) banners per formaat worden ontworpen.

Banner ontwikkeling is het technische gedeelte waar de grafische bestanden worden omgezet in bannerbestanden voor o.a. online advertentieplatformen, advertentie- en affiliatenetwerken, sociale media platformen, webshops en websites.

U kunt er dus voor kiezen dat wij de banneradvertenties ontwerpen en/of ontwikkelen. Of dat wij de externe ontwerpen (grafische bestanden) van vormgevers en reclamebureaus aangeleverd krijgen zodat wij die kunnen omzetten naar geanimeerde banneradvertenties.

Ja, wij kunnen o.a. psd-bestanden omzetten naar geanimeerde banner advertenties.

Wij kunnen o.a. Adobe Photoshop PSD-bestanden, Adobe InDesign INDD-bestanden en Adobe Illustrator AI-bestanden als grafische bronbestanden gebruiken van waaruit er banneradvertenties ontwikkeld kunnen worden. Heeft u grafische bestanden van andere software bedrijven (merken) informeer dan naar de mogelijkheden.

Voor het omzetten van aangeleverde ontwerpen naar html5-advertenties (amp-html-advertenties, image banners, beeldadvertenties) maken wij gebruik van de software van Adobe Creative Cloud. Als u web banner advertenties wilt laten ontwikkelen a.d.h.v. een ontwerp en/of concept van grafische vormgevers en reclamebureaus, dan moeten de aangeleverde grafische bestanden competitief zijn met de software van Adobe Creative Cloud.

Als u de bestanden aanlevert beginnen we direct met Stap 9 – Ontwikkelingsfase.

Ja, wij kunnen grafische bestanden omzetten naar (geanimeerde) image banners.

Voor meer informatie lees dan ook de vraag hierboven: Kunnen jullie psd-bestanden omzetten naar HTML5 banner advertenties?

Ja, wij ontwerpen ook homepagecovers, sliders en web bannerafbeeldingen voor webshops en websites.

Naast het ontwerpen van banners, animaties of afbeeldingen voor een advertentienetwerk, kunnen wij ook de grafische vormgeving voor e-commerce platformen, sociale media kanalen en websites verzorgen.

  • Sociale media platformen (o.a. Facebook, Instagram, Twitter)
  • E-commerce (o.a. Shopify, Lightspeed, Magento/Adobe Commerce, WooCommerce)
  • Websites en CMS (o.a. WordPress)

Er zijn vele opties en advertentietypes als het online adverteren aankomt. Tekstadvertenties, beeldadvertenties en html5-, amp-html-advertenties of rich media-advertenties. De populaire html5-, amp-html-advertentie banners zijn gebaseerd op programmeercode en kunnen vloeiende bewegingen van tekst en beeld, interactieve elementen en animaties bevatten. Verder zijn er de interactieve advertenties dat zijn advertenties die een interactie hebben, zoals een speelbare (gamification) advertentie of een online enquête.

Advertentietypes en advertentie mogelijkheden

Advertentietype
Tekstadvertenties De tekstadvertentie bevat statische tekst.
Beeldadvertenties Beeldadvertentie en/of een afbeeldingsbanner bevatten afbeeldingen en/of animaties.
Html5-, amp-html-advertenties De html5-, amp-html-advertentie banners zijn gebaseerd op programmeercode en kunnen vloeiende bewegingen van tekst en beeld, interactieve elementen en animaties bevatten.
Interactieve advertenties De interactieve advertenties zijn advertenties die een interactie hebben, zoals een speelbare (gamification) advertentie of een online enquête.
Rich media-advertenties Rich media is een digitale advertentieterm voor advertenties die geavanceerde functies bevat, zoals video, audio of andere elementen die aanmoedigen tot interactie en interactie met de inhoud
Gamification-advertenties Gamification is een marketingtechniek die interactieve spelelementen uit games gebruikt. Bij gamification-advertenties worden consumenten aangemoedigd om een actie / spel uit te voeren. Denk bijvoorbeeld. aan 'Kras en win', 'Rad van fortuin', 'Pijltje gooien', 'Blik gooien' en 'Touwtje trekken' tot echte mini videogames in de advertentie..

Er zijn vele opties en advertentieformaten als het op online adverteren aankomt. Er is echter wel een groep van populaire banner- en advertentieformaten voor desktop, tablet en mobiele weergave. Vaak heb je met 4 tot 7 banners in een verschillende formaten (verhoudingen) een zeer goede dekking. Afname van meerdere banners in verschillende advertentieformaten met 1 ontwerp wordt ook wel een banner advertentiepakket of bannerset genoemd.

Bij Google vind je veel informatie m.b.t. de specificaties, advertentietype en formaten voor banner advertenties. Als u vragen heeft kijken we graag mee! En kunnen wij advies geven welke advertentietype en advertentieformaten geschikt en mogelijk zijn om te gaan gebruiken voor online adverteren op Google en het Google Display Netwerk.

Advertentieformaten beeldadvertenties met of zonder animatie als display-advertenties in het Google Display Netwerk

Vierkante en rechthoekige advertenties
180 × 150 Kleine rechthoek
200 × 200 Klein vierkant
240 × 400 Verticale rechthoek
250 × 250 Vierkant
250 × 360 Drie keer breedbeeld
300 × 250 Inline rechthoek
336 × 280 Grote rechthoek
580 × 400 Netboard
Skyscraper advertenties
120 × 600 Skyscraper
160 × 600 Brede skyscraper
300 × 600 Advertentie van een halve pagina
300 × 1050 Staand
Leaderboard advertenties
468 × 60 Banner
728 × 90 Leaderboard
930 × 180 Banner bovenaan
970 × 90 Groot leaderboard
970 × 250 Billboard
980 × 120 Panorama
Mobiele advertenties
300 × 50 Mobiele banner
320 × 50 Mobiele banner
320 × 100 Grote banner voor mobiel
Interstitial mobiele advertenties
320 × 480 Interstitial smartphones (portret)
480 × 320 Interstitial smartphones (landschap)
768 × 1024 Interstitial tablets (portret)
1024 × 768 Interstitial tablets (landschap)

Bron: Specificaties van geüploade display-advertenties (Website: support.google.com - Google Ads Help)

Advertentieformaten hen advertentietype advertentienetwerken en mediabureaus

Veel advertentienetwerken hanteren hun eigen regels en voorwaarden m.b.t. online banner advertenties. Bij aanvang van een opdracht ontvangen wij dan ook graag de advertentiespecificaties / aanleverspecificaties van de gewenste advertenties die het advertentienetwerk hanteert.

Bij Banner-advertenties.nl ontwikkelen wij web banners en online advertenties in allerlei soorten en maten. Er zijn eigenlijk teveel mogelijkheden en opties om te benoemen als het online advertenties en web banners betreft.

Kort gezegd ontwerpen en ontwikkelen wij advertentiebanners voor o.a. Google Ads, Display & Video 360, Google Admob, Media- en advertentienetwerken, affiliate marketing netwerken, e-commerce websites en de sociale media platformen.

Als u uw wensen doorgeeft gaan wij direct aan de slag om te kijken wat wij voor u kunnen betekenen.

Lees op deze pagina ook extra informatie over de advertentieplatformen, advertentietypes en advertentieformaten of klik door en bekijk het overzicht van producten op onze website.

Bij Banner-advertenties.nl ontwikkkelen wij banners en advertenties voor bijna alle denkbare (advertentie)platformen en websites.

Advertentieplatformen en websites

  • Google (o.a. Display & Video 360, Google Admob, Google Ads)
  • Advertentienetwerken (o.a. Adform, DPG Media, Mediahuis, Weborama)
  • Affiliate marketing netwerken (o.a. Awin, Daisycon, Tradedoubler, TradeTracker)
  • Sociale media platformen (o.a. Facebook, Instagram, Twitter)
  • E-commerce (o.a. Shopify, Lightspeed, Magento/Adobe Commerce, WooCommerce)
  • Websites en CMS (o.a. WordPress)

Naast de standaard IAB formaten kunnen wij ook advertenties, banners, sliders, covers en afbeeldingen voor retail, b2b, zzp-ers en e-commerce websites verzorgen.

Werkwijze van banner-advertenties.nl stap voor stap. Web banner ads - Ontwerp en ontwikkeling.
Werkwijze van banner-advertenties.nl stap voor stap. Web banner ads – Ontwerp en ontwikkeling.