De ontwikkeling van banners en online advertenties a.d.h.v. ontwerpen gemaakt door banner-advertenties.nl of door externe aangeleverde ontwerpen en concepten van grafische vormgevers en reclamebureaus.
Banner ontwikkeling is het technische gedeelte waar de grafische bestanden worden omgezet naar dynamische bannerbestanden voor o.a. online advertentieplatformen, advertentie- en affiliatenetwerken, sociale media platformen, webshops en websites.
Lees onze ‘Werkwijze: Stap voor stap…‘ of neem direct contact met ons op!
Google Ads Advertentienetwerken Affiliatenetwerken Sociale media platformen E-commerce shops Websites
Stappenplan voor het technische ontwikkelen van web banners en online advertenties (Ads) in 9 stappen.
De eerste stap is natuurlijk contact leggen voor kennismaking en oriëntatie. Dat kan via telefoon 06-15066974, ons contactformulier of via het banner advertentie offerte aanvraagformulier. Wij staan u graag te woord voor uitleg en toelichting.
Tijdens dit eerste contact geeft u uw wensen en doelen aan m.b.t. de banners en online advertenties die u wilt laten ontwikkelen. Denk aan het advertentietype de advertentieformaten en het advertentieplatform.
Verder overleggen we wat er allemaal nodig is voor het ontwerp en de ontwikkeling van de banners en online advertenties.
Na het overleg van uw en doelen en wensen m.b.t. de banners / online advertenties ontvangt u een prijsindicatie en een kleine checklist voor de verzameling van content en de daarbij horende specificaties.
U gaat a.d.h.v. ons overleg en een checklist aan de slag met het verzamelen van alle content en informatie die nodig zijn voor het ontwerp en de ontwikkeling van de banners en online advertenties zodat wij na aanlevering van de content en betreffende specificaties de ontwerpfase kunnen starten.
Voordat wij de ontwikkelingsfase in gaan ontvangt u per e-mail een kostenoverzicht voor ontwerp en/of ontwikkeling van de banners en online advertenties. Indien u op het kostenoverzicht een akkoord geeft dan start de ontwikkelingsfase.
Tijdens de ontwikkelingsfase worden de statische grafische voorbeelden van de web banners en/of online advertenties doorontwikkeld naar het gewenste advertentietype. Denk hierbij bijvoorbeeld aan geanimeerde en interactieve dynamische html5-advertenties, amp-html-advertenties, GIF banners of web animaties voor e-commerce en websites.
Wij presenteren het resultaat de ontwikkeling van de banners en online advertenties. Nu kunt u alle banners en/of online advertenties bekijken in de geanimeerde of interactieve versie waarmee u wilt gaan adverteren.
Na de presentatie van de banners en/of online advertenties kunt u feedback geven en kunnen wij na overleg de resultaten verder finetunen (een correctieronde doorvoeren).
Bij een akkoord van de presentatie van de web banners en/of online advertenties beginnen we direct met de opleveringsfase.
Tijdens de oplevering worden alle banners en/of online advertenties in zip-bestanden gezet zodat u deze kunt downloaden.
Daarnaast ontvangt u een overzicht met naamgeving, formaat van advertentie en/of banners het bestandstype en de bestandsgrootte zodat u en eventueel derden zoals o.a. media- en/of marketingbureaus snel en gemakkelijk kunnen zien wat voor een banners en/of online advertenties het betreft.
Bij Banner-advertenties.nl ontwikkelen wij web banners en online advertenties in allerlei soorten en maten. Er zijn eigenlijk teveel mogelijkheden en opties om te benoemen als het online advertenties en web banners betreft.
Kort gezegd ontwerpen en ontwikkelen wij advertentiebanners voor o.a. Google Ads, Display & Video 360, Google Admob, Media- en advertentienetwerken, affiliate marketing netwerken, e-commerce websites en de sociale media platformen.
Als u uw wensen doorgeeft gaan wij direct aan de slag om te kijken wat wij voor u kunnen betekenen.
Lees op deze pagina ook extra informatie over de advertentieplatformen, advertentietypes en advertentieformaten of klik door en bekijk het overzicht van producten op onze website.
Bij Banner-advertenties.nl ontwikkkelen wij banners en advertenties voor bijna alle denkbare (advertentie)platformen en websites.
Naast de standaard IAB formaten kunnen wij ook advertenties, banners, sliders, covers en afbeeldingen voor retail, b2b, zzp-ers en e-commerce websites verzorgen.
Ja, wij kunnen o.a. psd-bestanden omzetten naar geanimeerde html5 banner advertenties.
Voor het omzetten van aangeleverde ontwerpen naar html5-advertenties, amp-html-advertenties en beeldadvertenties maken wij gebruik van de software van Adobe Creative Cloud. Als u web banner advertenties wilt laten ontwikkelen a.d.h.v. een ontwerp en/of concept van grafische vormgevers en reclamebureaus, dan moeten de aangeleverde grafische bestanden competitief zijn met de software van Adobe Creative Cloud.
Als u de bestanden aanlevert beginnen we direct met Stap 9 – Ontwikkelingsfase.
Banner ontwerp is het grafische gedeelte waar de vormgeving en het concept van de (advertentie) banners per formaat worden ontworpen.
Banner ontwikkeling is het technische gedeelte waar de grafische bestanden worden omgezet in bannerbestanden voor o.a. online advertentieplatformen, advertentie- en affiliatenetwerken, sociale media platformen, webshops en websites.
U kunt er dus voor kiezen dat wij de banneradvertenties ontwerpen en/of ontwikkelen. Of dat wij de externe ontwerpen (grafische bestanden) van vormgevers en reclamebureaus aangeleverd krijgen zodat wij die kunnen omzetten naar geanimeerde banneradvertenties.
Het beste advertentietype hangt vaak af van het doel en waar je de advertentie gaat plaatsen. Over het algemeen zijn de html5-advertenties en amp-html-advertenties de beste keuze.
Er zijn vele opties en advertentietypes als het op online adverteren aankomt. Tekstadvertenties, beeldadvertenties en html5-advertenties, amp-html-advertenties of rich media-advertenties. De populaire html5-advertenties, amp-html-advertentie banners zijn gebaseerd op programmeercode en kunnen vloeiende bewegingen van tekst en beeld, interactieve elementen en animaties bevatten. Verder zijn er de interactieve advertenties, dat zijn advertenties die een interactie hebben, zoals een speelbare (gamification) advertentie of een online enquête.
Advertentietype | |
---|---|
Tekstadvertenties | De tekstadvertentie bevat statische tekst. |
Beeldadvertenties (JPG, PNG en GIF) | Beeldadvertentie en/of een afbeeldingsbanner bevatten afbeeldingen en/of animaties. Deze beeldadvertenties worden ook wel afbeeldingsbanners of gewoon image banners genoemd. |
Html5-advertenties | De html5-advertentie banners zijn gebaseerd op de standaard HTML5 programmeercode en kunnen dynamische vloeiende geanimeerde bewegingen van tekst en beeld, interactieve elementen en animaties bevatten. |
Amp-html-advertenties | Amp-html-advertentie banners zijn gebaseerd op de AMP-HTML programmeercode. Een amp-html-advertentie kan vloeiende geanimeerde bewegingen van tekst, beeld, interactieve elementen en animaties bevatten. AMP-HTML is een opmaaktaal die speciaal is ontwikkeld voor een snelle laadtijd en mobiele weergave (Mobile first!). AMP staat voor ‘Accelerated Mobile Pages’. |
Interactieve advertenties | De interactieve advertenties zijn advertenties die een interactie hebben, zoals een speelbare (gamification) advertentie of een online enquête. |
Rich media-advertenties | Rich media is een digitale advertentieterm voor advertenties die geavanceerde functies bevatten, zoals video, audio of andere elementen die aanmoedigen tot interactie en interactie met de inhoud |
Gamification-advertenties | Gamification is een marketingtechniek die interactieve spelelementen uit games gebruikt. Bij gamification-advertenties worden consumenten aangemoedigd om een actie / spel uit te voeren. Denk bijvoorbeeld aan 'Kras en win', 'Rad van fortuin', 'Pijltje gooien', 'Blik gooien' en 'Touwtje trekken' tot echte mini videogames in de advertentie. |
Er zijn vele opties en advertentieformaten als het op online adverteren aankomt. Er is echter wel een groep van populaire banner- en advertentieformaten voor desktop, tablet en mobiele weergave. Vaak heb je met 4 tot 7 banners in verschillende formaten (verhoudingen) een zeer goede dekking. Afname van meerdere banners in verschillende advertentieformaten met 1 ontwerp wordt ook wel een banner advertentiepakket of bannerset genoemd.
Bij Google vind je veel informatie m.b.t. de specificaties, advertentietype en formaten voor banner advertenties. Als u vragen heeft kijken we graag mee! En kunnen wij advies geven welke advertentietype en advertentieformaten geschikt en mogelijk zijn om te gaan gebruiken voor online adverteren op Google en het Google Display Netwerk.
Vierkante en rechthoekige advertenties | |
---|---|
180 × 150 | Kleine rechthoek |
200 × 200 | Klein vierkant |
240 × 400 | Verticale rechthoek |
250 × 250 | Vierkant |
250 × 360 | Drie keer breedbeeld |
300 × 250 | Inline rechthoek |
336 × 280 | Grote rechthoek |
580 × 400 | Netboard |
Skyscraper advertenties | |
120 × 600 | Skyscraper |
160 × 600 | Brede skyscraper |
300 × 600 | Advertentie van een halve pagina |
300 × 1050 | Staand |
Leaderboard advertenties | |
468 × 60 | Banner |
728 × 90 | Leaderboard |
930 × 180 | Banner bovenaan |
970 × 90 | Groot leaderboard |
970 × 250 | Billboard |
980 × 120 | Panorama |
Mobiele advertenties | |
300 × 50 | Mobiele banner |
320 × 50 | Mobiele banner |
320 × 100 | Grote banner voor mobiel |
Interstitial mobiele advertenties | |
320 × 480 | Interstitial smartphones (portret) |
480 × 320 | Interstitial smartphones (landschap) |
768 × 1024 | Interstitial tablets (portret) |
1024 × 768 | Interstitial tablets (landschap) |
Bron: Specificaties van geüploade display-advertenties (Website: support.google.com - Google Ads Help)
Advertentieformaten en advertentietype advertentienetwerken en mediabureaus
Veel advertentienetwerken hanteren hun eigen regels, vereisten en voorwaarden m.b.t. online banner advertenties. Bij aanvang van een opdracht ontvangen wij dan ook graag de advertentiespecificaties / aanleverspecificaties van de gewenste advertenties die het advertentienetwerk hanteert.
Het grootste verschil tusen html5-advertenties en amp-html-advertenties is het soort programmeercode. HTML5 is de standaard programmeercode en AMP-HTML is speciaal ontwikkeld voor een snelle laadtijd en mobiele weergave. AMP staat voor 'Accelerated Mobile Pages' wat vrij vertaald 'versnelde mobiele pagina's' betekent.
AMP-HTML heeft qua programmeertaal minder opties maar voor web banner advertenties zijn die opties vaak meer dan genoeg.
Een groot voordeel van amp-html-advertenties is het feit dat je ze vaak direct zelf kan inzetten voor Google Ads, terwijl er voor html5-advertenties bepaalde vereisten zijn.
Vereisten voor het gebruik van HTML5-advertenties:
- Uw account is al meer dan 90 dagen open.
- Gedurende de totale levensduur heeft uw account meer dan (het lokale equivalent van) USD 9000 besteed.
- Uw account heeft een goede reputatie op het gebied van beleidsnaleving.
Bron: Specificaties van geüploade display-advertenties (Website: support.google.com - Google Ads Help)
Voor het ontwerpen en ontwikkelen van web banners en online advertenties maken wij gebruik van de software van Adobe Creative Cloud en Google Web designer.
Als u web banner advertenties wilt laten ontwikkelen a.d.h.v. een ontwerp en/of concept van grafische vormgevers en reclamebureaus, dan moeten de aangeleverde grafische bestanden competitief zijn met de software van Adobe Creative Cloud.
Voor lettertype (font) gebruik gaat onze voorkeur naar weblettertypen (webfonts) van fonts.google.com of eventueel fonts.adobe.com. Weblettertypen zijn speciaal ontworpen voor gebruik op internet en kunnen via CSS-code in de advertentie banner worden geladen.
Het voordeel van weblettertypen is dat ontwerpers een mooie aangepaste look kunnen creëren, terwijl de tekst gemakkelijk bewerkbaar blijft voor zowel stijl- als inhoudswijzigingen.
Wij adviseren duidelijke leesbare lettertypen en korte bondige teksten.
Bekijk altijd goed of de door grafische vormgevers en/of marketing-, reclamebureaus gekozen teksten en typografie gebruikt in offline campagnes ook geschikt zijn voor online advertenties!
De kosten van banners en advertenties (Ads) hangen af van het advertentietype en de hoeveelheid advertentieformaten u afneemt en de complexiteit van de banneradvertenties. Onze banner prijzen variëren globaal tussen de €30,- en €200,- (exclusief BTW) per stuk.
* De aangeleverde videobestanden moeten compatibel zijn qua type en formaat voor weergave in html5-advertenties. Video editing en/of de kosten om video's te converteren is op basis van nacalculatie.
Vraag een banner advertentie offerte, prijsindicatie aan.
Image banners | Prijzen |
---|---|
Jpg image banner prijs | Van €30,- tot €50,- per stuk. |
Png image banner prijs | Van €30,- tot €50,- per stuk. |
Gif image banner prijs | Van €30,- tot €50,- per stuk. |
Dynamische banner advertenties | Prijzen |
Amp-html-advertentie banner prijs | Van €40,- tot €85,- per stuk. |
Html5-advertentie banner prijs | Van €40,- tot €145,- per stuk. |
Video banners | Prijzen |
Video banners (HTML5) | Van €160,- tot €200,- per stuk. |
De getoonde banner prijzen in deze website zijn altijd stukprijzen exclusief 21% BTW. |
Een onderdeel van onze bedrijfsfilosofie is dat één product dat zo variabel is qua complexiteit niet verkocht kan worden met één standaard prijs. Mede daarom kunnen wij ook hele scherpe tarieven voor banners en advertenties aanbieden. Onze banner prijzen variëren globaal tussen de €30,- en €200,- (exclusief BTW) per stuk.
Voorbeeld:
Advertentietype x Advertentieformaten x Complexiteit = Banner advertentie prijs.
Snel weten wat onze scherpe prijzen zijn? Aan de hand van uw wensen kunnen wij een prijsindicatie geven.
Neem contact met banner-advertenties.nl op of vul het offerte aanvraagformulier in.
Over het algemeen kunnen wij zeer snel banners en online advertenties ontwikkelen. De oplever snelheid zit hem deels in de wensen, de aantallen banner advertenties en de complexiteit van de banner advertenties. De snelheid van schakelen tussen u, de opdrachtgever en wij banner-advertenties.nl tijdens de ontwerpfase en/of de ontwikkelingsfase speelt ook een grote rol.
Als wij uw wensen weten, alle content en betreffende specificaties hebben ontvangen en u akkoord gaat met het kostenoverzicht dan kunnen wij direct aan de slag!
Staat uw vraag er niet bij? En wilt u meer weten over ‘banner ontwikkeling’. Bekijk dan de ‘Veelgestelde vragen‘ pagina en/of stel uw vraag via het vragenformulier of neem contact met ons op via de contact pagina.