Amp-html-advertentie banners zijn gebaseerd op de AMP-HTML* programmeercode. AMP-HTML is speciaal ontwikkeld voor een snelle laadtijd en mobiele weergave. AMP staat voor ‘Accelerated Mobile Pages’ wat vrij vertaald ‘versnelde mobiele pagina’s’ betekent.
De amp banners en amp-html-advertenties voor Google Ads worden een steeds populairder advertentietype. Dat is mede door de vele technische mogelijkheden, het creatief potentieel in vormgeving en de vele animatie mogelijkheden van foto’s, teksten, buttons en grafische elementen die je met AMP-HTML kan ontwikkelen.
Zo kan je met een AMPHTML banner super mobielvriendelijke en visueel aantrekkelijke advertenties en content creëren. En juist die visuele communicatie is erg belangrijk voor online advertenties en reclamecampagnes!
Een groot voordeel van amp-html-advertenties is het feit dat je ze vaak direct zelf kan inzetten voor Google Ads, terwijl er voor html5-advertenties bepaalde vereisten zijn.
Ga je voor ‘mobile-first’, dan ga je voor amp-html-advertenties!
Google Ads Advertentienetwerken Affiliatenetwerken E-commerce shops Websites
Vanuit uw input van content en ideeën wordt er een banner ontwerp gepresenteerd. Als u helemaal tevreden bent over het ontwerp en de grafische vormgeving dan start de ontwikkeling van de amp html banner ads ook wel amp-html-advertenties genoemd.
Lees ook onze banner ontwerp werkwijze, een stappenplan voor het conceptueel ontwerpen van web banners en online advertenties (Ads) in 12 stappen.
Amp html banner ontwikkeling is het technische gedeelte waar de grafische bestanden worden omgezet in AMP-HTML bannerbestanden voor o.a. online advertentieplatformen, advertentie- en affiliatenetwerken, sociale media platformen, webshops en websites. Zodat u een werkende amp-html-advertentie heeft.
Als u online amp-html-banner advertenties wilt laten ontwikkelen a.d.h.v. een ontwerp en/of concept van grafische vormgevers en reclamebureaus, dan moeten de aangeleverde grafische bestanden en weblettertypen (webfonts) competitief zijn met de software van Adobe Creative Cloud en Google Web designer.
Lees ook onze banner ontwikkeling werkwijze, een stappenplan voor het technische ontwikkelen van web banners (o.a. AMP-HTML) en online advertenties (Ads) in 9 stappen.
Het grote voordeel van amp-html-advertenties is toch wel dat er de AMP-HTML programmeercode is ontworpen om snel te worden geladen. Als u mobiele banners nodig heeft (mobile-first) is amp een goede optie!
Er kunnen met AMP-HTML vele geanimeerde effecten en overgangen gemaakt worden. De teksten, foto’s, kleuren en buttons van de advertentie kunnen elkaar vloeiend afwisselen zodat u in verschillende delen (slides) de relevantie van uw reclameboodschap op een mooie mobielvriendelijke manier kan weergeven. De AMPHTML banners worden ook steeds populairder voor Google Ads.
Zowel technische als creatief hebben amp-html-advertenties erg veel mogelijkheden!
Lees ook ‘Wat is het verschil tussen html5-advertenties en amp-html-advertenties?‘ bij de veelgestelde vragen.
Banner voorbeelden van amp banners en amp-html-advertenties voor o.a. Google Ads zijn op aanvraag. De afgelopen 20+ jaar hebben wij vele banners en online advertenties ontwikkeld.
Bekijk ook de ‘banner voorbeelden‘ pagina in onze website.
Neem gerust contact met ons op voor een impressie van onze werkzaamheden.
* Veel advertentiecampagnes uit het verleden mogen van opdrachtgevers vaak niet meer na het einde van de advertentiecampagne online getoond worden. Of zijn gemaakt voor derden waar wij als subaannemers zijn ingehuurd. Deze factoren beperken ons in het online tonen van opgeleverde banners zoals o.a. de html5-banneradvertenties.
Amp-html-advertenties voor Google Ads ontwikkelen wij met de daarvoor ontwikkelde Google Web Designer software. Voor iedereen die een reclame campagne bij Google Ads heeft of wilt gaan gebruiken en aan de juiste vereisten* voldoet kunnen wij voor u creatieve, interactieve en doeltreffende amp-html-advertenties ontwikkelen.
De Google Web designer software integreert natuurlijk perfect met het Google advertentieplatform. Denk aan o.a. Google AdMob, Display & Video 360 en Google Ads. Dat maakt het gebruik van Google Web Designer extra handig en 100% compatibel want het de banner (Ads) zijn speciaal ontworpen voor en door Google producten.
AMP HTML-advertenties (Website: support.google.com – Google Web Designer Help)
Specificaties van geüploade display-advertenties (Website: support.google.com – Google Ads Help)
De kosten van amp-html banners hangen af van het advertentietype en de hoeveelheid advertentieformaten u afneemt en de complexiteit van de banneradvertentie.
Vraag een banner advertentie offerte, prijsindicatie aan.
Advertentietype | Prijzen |
---|---|
Image banners (JPG, PNG, GIF) | Van €30,- tot €50,- per stuk. |
Dynamische banners (HTML5, AMP HTML) | Van €40,- tot €145,- per stuk. |
Video banners (HTML5) | Van €160,- tot €200,- per stuk. |
De getoonde banner prijzen in deze website zijn altijd stukprijzen exclusief 21% BTW. |
Een onderdeel van onze bedrijfsfilosofie is dat één product dat zo variabel is qua complexiteit niet verkocht kan worden met één standaard prijs. Daardoor kunnen wij ook hele scherpe tarieven voor banners en advertenties aanbieden.
Mede daarom hanteren wij 'van / tot' prijzen op onze website.
Voorbeeld:
Advertentietype x Advertentieformaten x Complexiteit = Image banner prijs.
Snel weten wat onze scherpe prijzen zijn? Aan de hand van uw wensen kunnen wij een prijsindicatie geven.
Neem contact met banner-advertenties.nl op of vul het offerte aanvraagformulier in.
Vaak met u goed kijken wat het doel van de banners is en op welk netwerk u wilt adverteren voordat u een bannertype kiest.
Ja, wij kunnen o.a. psd-bestanden omzetten naar geanimeerde, dynamische, mobielvriendelijke AMPHTML banner advertenties.
Wij kunnen o.a. Adobe Photoshop PSD-bestanden, Adobe InDesign INDD-bestanden en Adobe Illustrator AI-bestanden als grafische bronbestanden gebruiken van waaruit er banneradvertenties ontwikkeld kunnen worden. Heeft u grafische bestanden van andere software bedrijven (merken) informeer dan naar de mogelijkheden.
Voor het omzetten van aangeleverde ontwerpen naar amp-html-advertenties (html5-advertenties, image banners, beeldadvertenties) maken wij gebruik van de software van Adobe Creative Cloud. Als u web banner advertenties wilt laten ontwikkelen a.d.h.v. een ontwerp en/of concept van grafische vormgevers en reclamebureaus, dan moeten de aangeleverde grafische bestanden competitief zijn met de software van Adobe Creative Cloud.
Als u de bestanden aanlevert beginnen we direct met Stap 9 – Ontwikkelingsfase.
Het grote voordeel van amp-html-advertenties is toch wel dat de AMP programmeercode is ontwikkeld voor een snelle mobile weergave. AMP staat voor ‘Accelerated Mobile Pages’. Zo kan je met AMP-HTML super mobielvriendelijke, visueel aantrekkelijke lichtgewicht advertenties creëren.
Een ander voordeel van amp-html-advertenties is toch wel dat er met de AMP programmeercode vele geanimeerde effecten en overgangen gemaakt kunnen worden. De teksten, foto's, kleuren en buttons van de advertentie kunnen elkaar vloeiend afwisselen zodat u in verschillende delen (slides) de relevantie van uw reclameboodschap op een mooie manier kan weergeven.
Zowel technische als creatief hebben amp-html-advertenties erg veel mogelijkheden!
Amp-html-advertenties ontwikkeld met Google Web Designer software zijn relatief makkelijk als .zip file in Google Ads te uploaden en ook 100% compatibel met Google Ads.
Amp-html-advertenties maken gebruik van weblettertypen (webfonts). Het aanpassen van de huidige advertentieteksten aan de hand van bijvoorbeeld een nieuw seizoen (LENTE/ZOMER 2022 -> HERFTS/WINTER 2023) of een nieuwe actie (25% SALE -> 65% FINAL SALE) of een andere taal (KORTINGSCODE -> RABATTCODE) zijn relatief snel en makkelijk door te voeren mits het aantal karakters overeenkomt, of als er ruimte genoeg in de banneradvertentie is voor langere teksten.
Zo kunt u dus aanpassingen maken en/of voortborduren op 1 bestaande amp-html-advertentie die al de uitstraling van uw bedrijf, merk, actieperiode of online winkel heeft. En daardoor kunnen de kosten bij herhaalopdrachten lager worden. En wij u dus een nog scherpere amp-html-banner prijs kunnen aanbieden als u een nieuwe advertentiecampagne start!
Het grootste verschil tusen html5-advertenties en amp-html-advertenties is het soort programmeercode. HTML5 is de standaard programmeercode en AMP-HTML is speciaal ontwikkeld voor een snelle laadtijd en mobiele weergave. AMP staat voor 'Accelerated Mobile Pages' wat vrij vertaald 'versnelde mobiele pagina's' betekent.
AMP-HTML heeft qua programmeertaal minder opties maar voor web banner advertenties zijn die opties vaak meer dan genoeg.
Een groot voordeel van amp-html-advertenties is het feit dat je ze vaak direct zelf kan inzetten voor Google Ads, terwijl er voor html5-advertenties bepaalde vereisten zijn.
Vereisten voor het gebruik van HTML5-advertenties:
- Uw account is al meer dan 90 dagen open.
- Gedurende de totale levensduur heeft uw account meer dan (het lokale equivalent van) USD 9000 besteed.
- Uw account heeft een goede reputatie op het gebied van beleidsnaleving.
Bron: Specificaties van geüploade display-advertenties (Website: support.google.com - Google Ads Help)
Over het algemeen kunnen wij zeer snel banners en online advertenties ontwikkelen. De oplever snelheid zit hem deels in de wensen, de aantallen banner advertenties en de complexiteit van de banner advertenties. De snelheid van schakelen tussen u, de opdrachtgever en wij banner-advertenties.nl tijdens de ontwerpfase en/of de ontwikkelingsfase speelt ook een grote rol.
Als wij uw wensen weten, alle content en betreffende specificaties hebben ontvangen en u akkoord gaat met het kostenoverzicht dan kunnen wij direct aan de slag!
Er zijn vele opties en advertentieformaten als het op online adverteren aankomt. Er is echter wel een groep van populaire banner- en advertentieformaten voor desktop, tablet en mobiele weergave. Vaak heb je met 4 tot 7 banners in een verschillende formaten (verhoudingen) een zeer goede dekking. Afname van meerdere banners in verschillende advertentieformaten met 1 ontwerp wordt ook wel een banner advertentiepakket of bannerset genoemd.
Bij Google vind je veel informatie m.b.t. de specificaties, advertentietype en formaten voor banner advertenties. Als u vragen heeft kijken we graag mee! En kunnen wij advies geven welke advertentietype en advertentieformaten geschikt en mogelijk zijn om te gaan gebruiken voor online adverteren op Google en het Google Display Netwerk.
Vierkante en rechthoekige advertenties | |
---|---|
180 × 150 | Kleine rechthoek |
200 × 200 | Klein vierkant |
240 × 400 | Verticale rechthoek |
250 × 250 | Vierkant |
250 × 360 | Drie keer breedbeeld |
300 × 250 | Inline rechthoek |
336 × 280 | Grote rechthoek |
580 × 400 | Netboard |
Skyscraper advertenties | |
120 × 600 | Skyscraper |
160 × 600 | Brede skyscraper |
300 × 600 | Advertentie van een halve pagina |
300 × 1050 | Staand |
Leaderboard advertenties | |
468 × 60 | Banner |
728 × 90 | Leaderboard |
930 × 180 | Banner bovenaan |
970 × 90 | Groot leaderboard |
970 × 250 | Billboard |
980 × 120 | Panorama |
Mobiele advertenties | |
300 × 50 | Mobiele banner |
320 × 50 | Mobiele banner |
320 × 100 | Grote banner voor mobiel |
Interstitial mobiele advertenties | |
320 × 480 | Interstitial smartphones (portret) |
480 × 320 | Interstitial smartphones (landschap) |
768 × 1024 | Interstitial tablets (portret) |
1024 × 768 | Interstitial tablets (landschap) |
Bron: Specificaties van geüploade display-advertenties (Website: support.google.com - Google Ads Help)
Advertentieformaten hen advertentietype advertentienetwerken en mediabureaus
Veel advertentienetwerken hanteren hun eigen regels en voorwaarden m.b.t. online banner advertenties. Bij aanvang van een opdracht ontvangen wij dan ook graag de advertentiespecificaties / aanleverspecificaties van de gewenste advertenties die het advertentienetwerk hanteert.
Elke advertentie en banner is op zijn eigen manier uniek en veel advertenties en banners zijn weer hetzelfde. Welke informatie u in een online advertentie banner wilt tonen is uw eigen keuze. Hieronder een voorbeeld met veelgebruikte items voor in een banner advertentie.
Advertentieinhoud | Uitleg, voorbeeld |
---|---|
Logo's | Logo van het bedrijf en/of logo's van merken die verkocht worden. |
Bedrijfsnaam | De naam van het bedrijf en/of van merknamen die verkocht worden. |
Pay-off (baseline) | Tekst zin of slogan voor bij het logo of de bedrijfsnaam. Bijv. NIKE - Just do it! of Coolblue - Alles voor een glimlach. |
Advertentietekst | Korte tekst m.b.t. de advertentie uiting. |
Call To Action (CTA) | Tekst om een reactie uit te lokken of een verkoop aan te moedigen. |
Fotografie | Productfoto's of sfeerbeelden m.b.t. de advertentie uiting, producten of diensten. |
Grafische elementen of effecten | Achtergrond en/of ontwerp effecten. Kaders, vormen, symbolen, patronen etc. |
Domeinnaam | www.uwdomeinnaam.nl |
Bestemmings-URL | De link (ClickTag) naar de bestemmingspagina van de advertentie. |
Button | Een button met tekst zoals bijv. Klik hier, Ontdek de trend, Meer informatie, Shop nu. |
Ja, wij maken en ontwerpen html5-advertenties en amp-html-advertenties met het Google Web Designer software programma. Speciaal voor het maken van online advertenties voor het Google Ads netwerk heeft Google zijn eigen gespecialiseerde software ontwikkeld.
Google Web Designer is een geavanceerde web-app waarmee u HTML5-advertenties, afbeeldingen, video's en andere webcontent kunt ontwerpen voor uw bedrijf met een geïntegreerde visuele en code-interface. U kunt in de ontwerpweergave van Google Web Designer content maken met tekengereedschap, tekst en 3D-objecten en vervolgens op een tijdlijn animaties toevoegen.
Bron: Overzicht van Google Web Designer (Website: support.google.com - Google Web Designer Help)
Bij Google vind je veel informatie m.b.t. de specificaties en formaten voor banner advertenties. Als u vragen heeft kijken we graag mee! En kunnen wij advies geven welke advertentietype en advertentieformaten geschikt en mogelijk zijn om te gaan gebruiken voor online adverteren op Google en het Google Display Netwerk.
Mobiele advertenties | |
---|---|
320 × 50 | Leaderboard mobiel |
480 × 32 | Banner mobiel (landschap) |
320 × 100 | Grote banner mobiel |
Interstitial mobiele advertenties | |
320 × 480 | Interstitial smartphones (portret) |
480 × 320 | Interstitial smartphones (landschap) |
768 × 1024 | Interstitial tablets (portret) |
1024 × 768 | Interstitial tablets (landschap) |
Desktop pc advertenties | |
160 × 600 | Brede skyscraper |
180 × 150 | Kleine rechthoek |
468 × 60 | Banner |
728 × 90 | Leaderboard |
300 × 250 | Inline rechthoek |
300 × 600 | Advertentie van een halve pagina |
336 × 280 | Grote rechthoek |
Bron: Campagnes Html5-advertenties (Website: support.google.com - Google AdMob Help)
Advertentieformaten html5-advertenties advertentienetwerken en mediabureaus
Veel advertentienetwerken hanteren hun eigen regels en voorwaarden m.b.t. online banner advertenties. Bij aanvang van een opdracht ontvangen wij dan ook graag de advertentiespecificaties / aanleverspecificaties van de gewenste advertenties die het advertentienetwerk hanteert.
Staat uw vraag er niet bij? En wilt u meer weten over ‘html5 banners’. Bekijk dan de ‘Veelgestelde vragen‘ pagina en/of stel uw vraag via het vragenformulier of neem contact met ons op via de contact pagina.